Günümüzde neredeyse her mağazanın bir internet sitesi var. Gerek tekstil sektörü, gerek otomotiv sektörü, gıda sektörü ve kozmetik sektörü olmak üzere daha pek çok alanda e-ticaret kullanılıyor. Bu da müşterilere oturdukları yerden internette alışveriş yapma imkânını sunuyor. Ancak bunun için de e-ticaret hakkında birçok etkene dikkat etmek gerekiyor. Aksi takdirde müşteriler ne sanal ortamdan ne de gerçek mağazadan alışveriş yapmak istemezler.
Ziyaretçilere uygun olan bir sayfa hazırlamak gerekiyor. Bunun için başlık ve alt başlık kuralını eş geçmemek gerekiyor. Çünkü kategori hazırlarken ve sayfa düzeni oluştururken bu ziyaretçilere büyük kolaylık sağlayacaktır. Bu sistemi kullanabilmek için sayfaların sol kısmını kullanmak faydalı olabilir. Arama sonuçlarını filtreleme de e-ticaretin olmazsa olmaz kriterleridir. ''Artan fiyat'', ''azalan fiyat'', ''en çok satılan'' ''favori ürünler'' gibi arama kriterleri müşterilerin çok hoşuna gidecektir. Bu filtrelemeyi yaparken ürün kategorisi ve modeller arasında da seçenek sunmak e-ticareti kolaylaştırır.
Arama Özelliğinin Mutlaka Bulunması Gerek
E-ticaret sayfalarında arama özelliğinin muhakkak bulunması gerekir. Çünkü müşteriler bir ürünü incelemek ya da satın almak istediği zaman arama filtresinden istediği ürünü araştırmalıdır. Eğer böyle bir filtre olursa müşteriler sitede gezinmeye devam edecekler ve yüksek ihtimal ile ürün satın alacaklardır. Fakat aradıkları ürünü bulmakta zorlanırlarsa bu site için yüksek oranda müşteri kaybı demektir.
Arama filtresini kullanırken arama daraltma seçeneğini uygulamak da başarılı bir e-ticaret için olmazsa olmaz kriterler arasındadır. Bu daraltma kriterinde fiyat belirleme, ölçü belirleme, model arama, renk seçme gibi kriterler müşterilere çok yardımcı oluyor. Böylece istedikleri rengi ve modeli bedenlerine uygun giyimleri ya da çeşitli gıdaları kolay bir şekilde bulabiliyorlar.
Çok Ürün Fazla Müşteri
Başarılı bir e-ticaret sitesi kurabilmek için ürünlerin sayısını sayfada fazla göstermek müşterilerin dikkatini çekecektir. Böylece ürünlerin modellerini ve fiyatlarını müşteriler gözlemleyerek daha iyi karar verebilecekler. Bu da müşterilerin siteye olan hayranlığını arttıracak ve daha fazla müşteri çekebileceklerdir.
Ürünlerin paylaşımını yaparken satılan ürünler hakkında detaylı bilgi vermek müşterileri sevindirecektir. Çünkü müşteriler alacakları ürünler hakkında ne kadar çok bilgi görürse o kadar çabuk karar verirler. Bu detayları verirken satılan ürünün kalitesi, üretim şekli, tekstil sektöründe kumaş türü, kullanım özellikleri ve iade koşullarını belirtmek bir hayli yardımcı olacaktır. Bu bilgileri sunarken kampanyalardan ve indirimlerden bahsetmek müşteriyi siteye çekecektir. Çünkü beğenilen bir ürünü ucuza almak herkesi memnun edecektir.
Satın Alma Kriterlerini Unutmamak Gerek
Bir e-ticaret sitesinin olmazsa olmaz kuralları arasında bütün bankalar ile çalışmak yer alır. Çünkü müşteriler farklı banka hesaplarını kullandıkları için kendi bankası ile çalışmayan bir e-ticaret sitesinden alışveriş yapmak istemeyecektir. Kredi kartına taksit yapma imkânı olduğu gibi kapıda ödeme imkânının da müşterilere sunulması gerekir. Çünkü kredi kartı kullanmayan pek çok tüketici bulunmakta ve kapıda ödeme yöntemi bu kişilerin işine yaramaktadır.
E-ticaretin başarılı olabilmesi için satılan ürünün fotoğraf kalitesinin de yüksek olması gerekir. Bu fotoğrafların yakından ve uzaktan çekilmiş olması ve fazla sayıda fotoğraf yayınlanması müşterilere çok yardımcı olabilir. Önden, arkadan, iki yandan fotoğraflar yayınlamak müşterilerin ürün hakkında daha kolay karar vermesini sağlayacaktır.
Eğer başarılı bir e-ticaret sitesi kurmak hayal ediliyorsa yukarıda bahsedilen detaylara dikkat etmek gerekir. Böylece daha fazla müşteri çekmek ve firmayı büyütmek mümkün hale gelir. Tasarıma önem vermek kadar müşterilerin taleplerine uygun bir e-ticaret sitesi kurabilmek her anlamda firmayı büyütecektir.