HAKAN GÜRSU KİMDİR?

Doğumu: 1959, İstanbul Endüstriyel Tasarımcı, doktoralı öğretim üyesi 1959 yılında İstanbul'da doğmuş Hakan Gürsu, 1984 senesinde Orta Doğu Teknik Üniversitesi (ODTÜ), sanayi Ürünleri Tasarımı Bölümü'nü birincilikle tamamladı. 1987 yılında Mimarlık Fakültesi, Bina Bilgisi Ana Bilim branşında Master derecesini aldı. 1988 senesinde başladığı Doktara çalışmasına; 1991 senesinde Japonya'da proje çalışmaları ile devam etmiş ve 1996 yılında Doktora derecesini tamamlamıştır.



Mucize Tekne - Volitan Nokta dönüşü yapabilen ilk deniz aracı olan Volitan'ı da tasarlayan Designnobis ekibinin kurucusu olan Dr. Hakan Gürsu, halen ODTÜ'de öğretim üyesidir. 2007 yılında, Volitan Tekne Tasarımıyla, hem deniz ulaşımı kategorisinde bununla beraber tüm ulaşım çalgıları kategorisinde Tasarım Oscarları olarak biri olan International Design Awards Ödüllü (IDA 2007) Yarışmasında birincilik elde etmiştir. Volitan Tekne, yakıtsız, yelkenli, ama rüzgarsız da yüzen başarılı bir tasarımdır. Volitan adı ve özellikleri için Hakan Gürsu diyor ki: “Volitan” Latince “hızlı yol alan”demek. Bir de bizim Akdeniz sahillerinde görülen bir ucan balığın adı. Bu balığın çok saygılı duyulacak bir performansı var. 200 metre falan suyun üzerinde gidiyor. Balığı da, kelimenin anlamını da çok sevdik. “Xmr21″ gibi bir isim yerine “Volitan” dedik. Ek olarak uluslararası yarışmalarda menşeinizi belirtecek her şeyden de kaçınıyorsunuz. Bunu hem etik açıdan yapıyorsunuz bununla beraber stratejik.

Volitan nasıl bir tekne?

Volitan’ın en üstün özelliği çok çevreci olması. Asla bir petrol ürünü yakıt kullanmıyor, asla karbondioksit atığı üretmiyor. - Herhangi bir limana girip yakıt almasına gerek olmadığı için Volitan’la hiç durmadan dünya turu yapabilirsiniz. - İçme suyu almanıza gerek yok çünkü tekne bir taraftan giderken bir yandan deniz suyunu tatlı suya çeviriyor. - Volitan neticeta bir yelkenli ama rüzgar esmediğinde de gidiyor. Çünkü üzerindeki o iki katı yelken aynı anda iki işe yarıyor: Rüzgar varsa yelken vazifesi görüp tekneyi yüzdürüyor. Rüzgar yoksa da tekneyi güneş ile dolaşabiliyor.

 Güneşle tekne gider mi? Volitan gidiyor. Çünkü teknede güneş enerjisiyle çalışan iki adet elektrikli motor var. Güneş varken o tepedeki iki panel sayesinde şarj oluyor ve rüzgar çıkmasa da, güneş batsa da tekneyi götürüyor. 

Hemen belirtelim motorun aküsü de öyle kurşun pil falan değil; o da çevreci, şu demek oluyor ki jel akü.  Volitan’ın hareket kabiliyeti inanılmaz. Olduğu yerde nokta dönüşü yapabilen ilk deniz aracı.  Volitan bir de kapanabiliyor… Üstte paneller, altta kanatları falan görünce “Ben geldim, boşaltın bu limanı” havasına hiç bakmayın çünkü sudaki kanatlarını teknenin altına toplayıp, yukarıdaki panellerini de tek parça yapabiliyor. - Çevreciliğin kurallarından biri de dayanıklı tüketim malı yapmak: Volitan’ın ömrü 80 yıl.  Volitan keyfine düşkün. 12 kişinin çok rahat yaşayabileceği, lüks yat kıvamında konfora sahip.  Volitan’ın tek eksiği pek duygusal bir havasının olmaması… “Mehtaplı bir gecede Burgaz açıklarında demirleme” hissi vermiyor. Ama aslına bakarsanız ABD’liler de “2040′ın teknesi” diyorlar Volitan için.
Daha yeni Daha eski